fredag 7 januari 2011

v.37 (36+0)

Nu går veckorna snabbt tycker jag, gissar på att det fortsätter så fram till v.40 och att tiden därefter går i snigelfart... Känns ändå helt ofattbart att VI är i vecka 37 och att det börjar närma sig. Vet att det är tidigt, men ändå har jag skrivit upp numret till BB på en lapp som jag har i plånboken, man vet ju aldrig...

Den lilla växer nu väldigt lite på längden, och beräknas av Growingpeople vara ca 49 cm, men vikten ska vara hela 3 kilo! Nu börjar den göra sig redo för förlossningen skriver Vårdguiden, genom att lagra näring i sina organ för att klara påfrestningen. Den tränar också lungorna.

När det gäller mamman skrivs att nattsömnen nog inte är lika god som tidigare, och det stämmer. Framför allt måste jag kissa mycket oftare nu än tidigare, både på dagen och på natten. Känns som att jag inte gör annat än springer på toaletten ibland.

Tänk vad den lilla har det trångt därinne, tycker att den borde längta ut:

1 kommentar:

teres sa...

oj oj oj, nära nära nära =)