fredag 14 januari 2011

En award

Jag har fått en award av Miss S, tack så mycket! Den går ut på att man ska svara på sju frågor och sedan skicka vidare till sju personer.

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?
Sidan 18 är faktiskt en tom sida i boken, mellan förordet och själva boken börjar. (Pocketutgåvan av Easter Parade av Richard Yates, en bok som jag verkligen håller på att sträckläsa sen jag köpte den i måndags.)


Vad var det senaste du såg på tv?
Halv åtta hos mig, kollar alltid på det...

Borsett från datorn, vad hör du just nu?
Maken som sitter och pratar för sig själv samtidigt som han pluggar och ljud från grannen som verkar ha några kompisar över.

När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Åkte från min mamma och hem, har ätit middag där.

Vad har du på dig?
Svarta mjukisar och en svart tröja.

Vilken var den senaste filmen du såg?
Känns som för länge sen jag såg en hel film för att jag ska komma ihåg det tyvärr.

Skulle du överväga att flytta utomlands?

Inte för evigt, men en kortare period. Min förhoppning är att maken skulle kunna få ett jobb i Paris för ett halvår ett år och så kan jag förbättra min franska och vara lite hemmamamma.

PS. Skrev inlägget igår kväll, men råkade trycka på spara istället för publicera...om ni undrar lite över några av svaren tänkte jag, lite tidigt att vara på väg hem från att ha ätit middag kl 17.

Uppdatering: Kom på att jag även missat att länka vidare till sju personer... finns det nåt som heter gravidglömska? Tycker hur som helst att alla jag följer är värda den här awarden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Halv Åtta hos mig" är en favorit även här :)
Har lekt med tanken på att anmäla mig, men fegar alltid ur.

MDB sa...

Det vore ju kul! Själv bedriver jag en övertalningskampaj att maken ska vara med.