fredag 26 februari 2010

Grubblerier

Jag grubblar och grubblar över den sänkta dosen och besöket på CvL imorrn... Jag tänker två scenarion:

1. De anser att de mindre äggblåsorna inte behöver så mycket mer för att växa till sig, och att de tänker sig ett snart ÄP och därför vill kolla redan imorrn hur det ser ut.
2. De ser redan nu att det är kört (t ex att blodprovet visat att äggblåsorna är tomma), eller att det är på gång åt det hållet, men vill dubbelkolla med sina egna ögon. Eller se att det inte skett någon mirakulös vändning.

Tyvärr lutar jag mer åt alternativ nummer två. Men jag försöker att vända det till positivt tänkande. En sådan sak är att för mig är ett läkarbesök på en lördag lite extraordinärt, men för dem kanske det är vardag och inget särskilt alls. Ytterligare känns det lite speciellt att det är på CvL och inte på min "vanliga" klinik, men eftersom de har stängt på helgen, så är det kanske inte så konstigt egentligen. Och det är väl inte heller helt ovanligt med återbesök efter två dagar, även om jag tycker att det känns nära inpå.

Åh, som jag hoppas att allt ska se bra ut!

2 kommentarer:

M sa...

vad jobbigt att det krånglar så ! sa dom inget nu på det senaste ultraljudet om varför du skulle sänka dosen?

Min teori är : om du hade 5 äggblåsor först när du va och kollade och de såg okej ut förutom en som va ganska liten, så höjde dom dosen för att den sista skulle få växa till sig, sen kanske dom sänkte igen för att de andra inte skulle växa för mycket...?
Jag tror att det börjar bli färdigt och du får datum för äggplock nästa gång du är där ! Även om det "bara" blir 5 ägg så är det ju ett bra resultat ändå ! Du kan ju ha världens flyt och få 1 till dig och 4 till frysen ;)
Önskar dig verkligen lycka till och hoppas på ett äggplock väldigt snart!!
Kram M
http://ledsenihemlighet.blogg.se

MDB sa...

M - Efter ultraljudet sa hon ju att det kunde bli höjd dos, och jag fick därför extra recept, men jag skulle ta samma dos tills jag fick besked från CvL, vilket jag alltså fick idag.
Hoppas att du har rätt och att det snart är dags för ÄP. Tack för peppen. Kram!