tisdag 9 februari 2010

Spraydag 9 - optimalt värde!

Idag ringde läkaren för att meddela att mitt sköldkörtelvärde numera vara optimalt. Jätteskönt! Jag blev dessutom överlycklig bara av att höra ordet "optimalt" i samband med något min kropp lyckats prestera. Jag förstod att läkaren skulle ringa idag och hade telefonen på och med hela dagen, även när jag gick på toaletten. Sen ringer självklart läkaren när jag är på väg hem och inte hör signalen för trafiken, är det inte typiskt? Som tur var hade hon talat in meddelandet på telefonsvararen, annars hade jag slitit mitt hår tror jag.

Gällande sprayandet så har det fortfarande inte dykt upp några biverkningar, men väl en blödning. Tänk att man kan bli så glad över att få mens. Kan säga att jag inte har saknat den under de år jag nu ätit p-piller kontinuerligt (pga endometriosen) och jag tycker att den kan fortsätta att göra uppehåll på cirka nio månader...
Hoppas att det inte dröjer länge tills jag kan sätta igång med sprutorna. Trots att jag är överinläst på ivf så är detta en del jag faktiskt inte vet så mycket om, hur lång tid det brukar ta innan man får börja spruta. Hur lång tid tog det för er andra?

6 kommentarer:

Marina sa...

Det tar ca 1 månad innan du får börja med sprutan.

Kram kram!

loba sa...

Grattis till de fina värdena!

Pi sa...

Härligt!! Jag skrev inför IVF 4 upp ungefärliga tider som brukar gälla för mig. Du kän läsa det här:

http://lavidaconnosotros.blogspot.com/2009/11/retirera.html

avlängtantilldig sa...

Va skönt med värdet! varje positivt besked ska man suga i sig och i sina dåliga stunder tänka på och kunna säga att "det kunde varit värre...", så försöker jag göra. :) Kram

Joanna sa...

Jag fick börja spruta efter exakt 3 veckor =)
Tiden går fortare än man tror!

Skönt att värdet är optimalt nu!
Grattis =)

MDB sa...

Tack för era fina kommentarer kring mitt värde. Det är kanske ingen stor grej, men som du skriver avlängtan till dig, så är det bara att suga i sig allt positivt.