onsdag 24 februari 2010

Sprutdag 7 (spraydag 24) - senaste nytt på läkarfronten

Idag ringde jag igen till läkaren och fick för första gången tag på en vettig människa. Hon kollade faktiskt upp min läkare (vilket ingen annan verkar ha gjort) och såg att hon varit på semester i en vecka och skulle vara så ytterligare två veckor. Inte undra på att hon varken svarar eller ringer upp! Bra att få den infon, men gissa min förtvivlan när jag såg framför mig att få vänta ytterligare två veckor på svar och alltså ytterligare två veckor innan vi kunde hamna i kön. Som tur var hade jag ju en vettig människa i luren så hon kollade upp att min remiss faktiskt hade lämnat läkaren och att det därefter var en sekreterare som ansvarade för att få iväg den. Jag blev kopplad och sekreteraren svarade att remissen faktiskt var skickad för två veckor sedan! Tyvärr hade telefontiden till fertilitetsenheten på Huddinge tagit slut, så nu väntar jag med spänning till på nästa telefontid, på fredag, för att få en bekräftelse på att den faktiskt kommit dit. Sedan kanske jag kan koppla av på den fronten...

I övrigt så molar det på, lite mer än igår, och som tillägg har jag fått väldiga flytningar, men det har jag förstått är helt normalt. Det känns dock lite märkligt med denna "mensvärk" och nu flytningarna, det är då och då väldigt nära att jag springer till toaletten för att tanken går genom huvudet att "där kom mensen". Jag känner mig också en smula uppsvälld, men det är nog mest en känsla för när jag frågade maken om jag såg tjock ut så skrattade han bara. Jag tycker dock inte att det är helt bekvämt att ha mina vanliga tighta jeans och i natt drömde jag att jag var höggravid. Hoppas att det är en sanndröm inför vad som komma skall!

Läkarbesök imorrn, håll tummarna för att allt ser bra ut. Är som vanligt lite nervig för att något ska vara fel så att vi måste avbryta, men de tankarna försöker jag att slå bort. Om det skulle vara överstimulering eller liknande borde jag ju känna mer, och om det bara var väldigt små eller få ägg så borde jag ju inte känna någonting. Tänk om det är så bra att vi kan få ÄP på måndag, skulle ju vara fantastiskt!

3 kommentarer:

Kix sa...

Det var skönt att höra! (dvs om remissen) Tack gode gud för att det finns ödmjuk landstingspersonal. De finns, men de är få. :)

Kram Kix

Miss S sa...

Vad bra att du äntligen fick tag på någon som kunde reda ut saken! Det var ju på tiden!
Hoppas du får positivt besked på fredag!
Kram

MDB sa...

Kix - Ja, önskar att jag kunde stöta på dem lite oftare bara...

Miss S - Ja, kanske har de till och med hunnit behandla remissen nu när den tydligen ska ha legat där två veckor.