lördag 27 februari 2010

Sprutdag 10 (spraydag 27) - på bättre humör

Nu är det nervknippet som är här och skriver igen, något lugnad. Jag har tyvärr en tendens att oroa upp mig själv, och gårdagen var inte rolig. Sov dåligt på natten gjorde jag också...

Besöket på CvL gick däremot jättebra! Jag blev jätteväl mottagen, och det kändes verkligen som att de förstod att jag var orolig. Det första jag fick höra var "vi har inte kallat hit dig för att det är något som är fel eller inte ser bra ut". Där började jag att pusta ut... Både läkaren och sköterskan jag träffade var väldigt pedagogiska och förklarande, vilket verkligen var vad jag behövde. Slemhinnan såg perfekt ut (vad jag älskar när läkare säger att något ser perfekt ut) och han kunde se fler äggblåsor mot tidigare; sju istället för fem. Jag berättade om min oro för att det inte skulle bli något ÄP, och då sade läkaren att vanligen vill man ha 4-5 ägg för att säkerställa att kunna få något tillbaka, och det såg ut som att det skulle vara möjligt för mig. Beroende på hur blodprovet ser ut (som jag får svar på om några timmar) så trodde de att jag skulle få spruta några dagar till för att få de minsta blåsorna att växa till sig, och sen troligen ÄP på onsdag! Nu väntar jag bara på bekräftelse om blodprovet säger samma sak. Hoppas hoppas.

4 kommentarer:

SmultronEtt sa...

Håller tummarna för dig! Klart att du ska du får göra ÄP på onsdag!! :)

Timea sa...

Vad bra det låter som du fick veta, 7 äggblåsor är jättefint. Det är självklart att du ska ha ÄP på onsdag. Allt ska gå bra!!!
Kramar

Tea sa...

Håller tummarna för äggplock på onsdag.

MDB sa...

Era tumhållningar verkar ha gett resultat, och mer därtill för nu blir det en dag tidigare. :-)