fredag 5 februari 2010

Spraydag 5 - vidbränd soppa

Äntligen fredag! Jag måste dock säga att den här arbetsveckan, den första som jag sprayat, har gått bra mycket snabbare än förra veckan när det kändes som om tiden bara segade sig fram tills vi äntligen skulle få sätta igång.

Inga biverkningar än. :-) Om inte tillfällig sinnesförvirring hör till biverkningarna, för jag lyckades bränna vid tomatsoppan vi skulle ha till middag. Jag glömde helt enkelt bort att man inte kan sjuda saker på stora "plattan" på vår gasspis. Helt plötsligt sa maken "det luktar bränt" och när jag sprang ut i köket såg soppan ut som tomatpuré. Som tur var hade vi en massa rester kvar som vi kunde äta upp, så middag fick vi ändå, om än inte den vi hade tänkt.

2 kommentarer:

Tea sa...

Förstår att det känns skönare att få ha kommit igång än att bara vänta på att få komma igång.

MDB sa...

Ja, det allra värsta var ju när vi inte ens hade startdatum på behandlingen och inte ens visste om det skulle bli feb eller maj. Då var jag riktigt deppad och tiden gick sååå långsamt.