lördag 6 februari 2010

Spraydag 6 - sista p-pillret

Idag var det dags för sista p-pillret. Nu ska jag bara vänta på en blödning. Känns skönt på något sätt att det händer saker hela tiden, tiden går lite snabbare tycker jag när man kan dela in resan i många delmål. Önskar att det var samma sak med tankarna, men det är mest samma som skramlar runt i hjärnan - kommer jag att få fram fina ägg, kommer jag att bli gravid på första ivf:n, hur många ivfer kommer vi att behöva göra, kommer jag att bli gravid över huvud taget? Ibland vill jag bara stänga av huvudet ett tag.

8 kommentarer:

Åsa sa...

Usch ja, många tankar som går runt och märkligt nog har de en tendens att gå åt det negativa hållet.
Jag själv är livrädd nu för att det inte ska funka inför vårt nästa försök. Men sanningen är den att i detta läget man står just strax innan ett försök är det inte så mycket man kan göra själv längre så bara att försöka tänka positivt och vara så hoppfull som möjligt.
Stora kramar

Tea sa...

Tycker att man väntar hela tiden och det är skönt när någonting händer i alla fall.

mamma-wannabe sa...

Håller med, det känns som det alltid finns saker att fundera över eller att oroa sig för, jag försöker att se lagom långt fram, men det är inte alltid lätt.
Jag har en kortsiktig målbild: att jag mår bra av nässpray och sprutor och kommer lugn till ÄP, och sedan har jag en långsiktig målbild: jag & mannen och vårt knytte i vårt nya hus(den har ingen tidpunkt knuten till sig, bara känslan ATT vi kommer att nå dit, någon gång och på något sätt)

Ser fram emot att följa dig i ditt försök, jag är inne på mitt första också, så jag hoppas vi följs åt och får positiva besked båda två inom någon månad eller så...

:)kram

Timea sa...

Du ska få fram fina ägg, du ska få tillbaka ett fint embryo och du ska bli gravid!! :-)
kram

MDB sa...

Åsa - Ja, du har så rätt. Det finns ju inga argument för att tänka negativt (förutom att det är lätt), men en massa för att tänka positivt.

Fru Barnlös - Ja, visst är det väntan som är det allra värsta?!

Mamma wannabee - Såg att du nyss börjat med sprutorna, du är lite före alltså så då kan jag läsa på vad som kommer härnäst. :-) När har ni fått planerat ÄP?

Tonci - Tack för att du tror på oss, det betyder hemskt mycket!

mamma-wannabe sa...

om allt går som det ska planerad ÄP i v 7, men vet inte något exakt datum ännu...

förväntasfull & nervös

Jag hoppas verkligen vi kan göra sällskap HELA vägen, hoppas, hoppas, hoppas

MDB sa...

Mamma-wannabe - Då har ni ÄP två veckor före oss (om allt går som det ska som du säger). Vore himla kul att följas åt under en hel graviditet!

avlängtantilldig sa...

Håller med dig, det är alltid skönast när man vet att man är på väg någonstans och inte bara står och stampar. Då finns det i alla fall hopp! Oron får liksom övertaget när man står på paus och det är hemskt! Man önskar man kunde trycka på paus.. Hur var liksom livet innan barnlösheten? Usch, hoppas vi får leva lyckan snart! Kram