fredag 26 februari 2010

Mer oro

Och för att ytterligare addera ett orosmoment: Nu när jag nyss tog sprutan med den mindre dosen så tryckte jag in dosen som vanligt, men när jag drog ut nålen så kom det ut flera droppar! Så nu är jag självklart nervös för att jag inte fått i mig hela dosen. Just idag också, när jag ska dit på kontroll imorrn...

Försökte att konsultera användarmanualen för pennan, och där stod att när man tar en ny ampull ska man alltid ska se till att en droppe bildas innan man sprutar in, och det gjorde självklart inte jag...hade fullt upp med att tänka "bara 150, bara 150" för att inte råka ställa in den vanliga dosen. Dessutom vad jag nog lite snabb med att dra ut nålen mot hur jag vanligen gör...

Någon som varit med om ovan och har något råd att ge om vad jag bör göra nu? Gissar att jag inte på eget bevåg ska försöka kompensera för det jag kan ha förlorat... Är väl bara att hoppas på att jag fått i mig något i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för att det ser bra ut imorgon! De är superbra på Cvl, har själv 2 små mirakel därifrån. Oroa dig inte för det där med dropparna, det är lätt att det blir så och är så lite så det ska inte vara någon fara. Det du kan göra är att hålla kvar nålen en liten stund efter att du sputat in vätskan. Lycka till imorgon!