lördag 13 februari 2010

Spraydag 13 - min fina man

Gårdagens humör blev inte bättre av en natt där jag vaknade ungefär en gång i timmen (kattracka säger jag bara). På morgonen var jag riktigt nere och inget kändes riktigt bra. Maken sov länge och jag satt och åt frukost i min ensamhet och deppade, men sen när han kom upp vände allt. Han är så bra, min fina man, och visste precis vad jag behövde höra. Efter det har dagen bara fortsatt i en positiv bana. Jag har fortsatt min röjarbana genom lägenheten och idag var det några lådor som fick gås igenom och innehållet sparas, slängas eller hamna på "lämnas till myrorna eller annan second hand"-högen. Sedan har jag gjort lite ärenden på stan, som att lämna tillbaka böcker på bibblan, och varit ute och promenerat med min mamma. Nu ska jag och maken laga middag och i brist på annat blir det nog melodifestivalen under kvällen.

Gällande biverkningar så undrar jag om det kan vara en sådan som har smugit sig in i mitt liv. Jag har nämligen haft huvudvärk de senaste dagarna. Å andra sidan kan det också bero på dålig nattsömn och eventuellt på att mina ögon jobbar med att anpassa sig till den nya styrkan på glasögonen. Får se om det fortsätter.

3 kommentarer:

Marina sa...

Hej=)

Kattrakarn hmmm löper kissen???
Det gör min katt...jag får stänga dörren på natte så jag slipper höra haha.

Huvudverk kan vara en biverkning, men det kan oxå bero på glasögonen...

Kram!

Louise sa...

Hejsan!

Huvudvärk är en vanlig biverkning!
Jag hade allt möjligt, svettningar, otroligt irriterad på minsta lilla, huvudvärk och jätte trött!
Ingen rolig period men det kommer det vara värt för oss i slutändan!
Jag har gjort äggplock och på tisdag ska ja sätta in ägget efter långtidsodling!

Lycka till.

Kram

MDB sa...

Marina - Nej, hon är faktiskt kastrerad. Däremot är hon busig som en kattunge, och man får skylla sig själv om man lämnat något "roligt" framme.

Louise - Jobbigt med alla biverkningar, men som du säger så är det ju värt det. Lycka till på tisdag.