torsdag 25 februari 2010

Sprutdag 8 (spraydag 25) - Deppigt

Läkarbesöket idag var inte roligt. Jag hade bara fem äggblåsor, varav en var väldigt liten. Det blir inte ÄP på måndag, istället blir det troligen höjd dos och återbesök. Kändes som jag bara ville gråta när jag gick därifrån, all min optimism var som bortblåst. Det enda jag kan se som positivt var att läkaren sa att resultatet var förväntat. Det betyder att det inte kan var så illa att vi inte ens har en chans, för då skulle vi ju inte ens få försöka. Jag försöker tänka att det behövs ju bara ett enda ägg egentligen, men just nu har jag väldigt lite hopp om att det här ska lyckas.

9 kommentarer:

Åsa sa...

Jag tycker inte du skall vara alltför besviken på resultat, tror inte det är alltför ovanligt. Det viktigaste är trots allt att det blir några mogna fina ägg, krävs bara 1 guldägg för att få högvinsten. Förstår dock dina tankar att chanserna till guldägget kanske ökar desto fler alternativ man får. Och även att din tråkiga väntan inför ÄP blir längre. Hatar att vänta!!
Mina försök har jag fått fram 4, 6, 7 och nu senast 10 ägg men skall också tilläggas att jag började på en dosering med 225, nu senast var jag uppe i 450... Så du liksom jag kanske inte är så lättstimulerad.
Titta runt lite på bloggar för motivation, bla Jennys med hennes lilla stjärna Elvin! Krävdes inte mer än fyra ägg där!
Kram, kram

MDB sa...

Åsa - Tack för din pepp. Ska försöka att inte ge upp än! Kram.

Timea sa...

Nej, ge inte upp än!!! De ska höja dosen, och efteråt ska du få flera äggblåsor. Ibland behöver man bara högre doser. Och sedan precis som Åsa skriver, det är inte kvantiteten utan kvaliten som räknas. Guldägget kan finnas i fåtala äggblåsor också!!!
Det ska gå bra!! Jag lovar!
Kram

Anonym sa...

Vet du - jag hade en alldeles förfärlig process fram till äggplock. 3 vul och ständigt detta att äggblåsorna inte växt till sig. Äggplock blev typ 5 dagar senare än jag trott... och inte såg läkaren många blåsor heller. Mina tankar var ständigt att det skulle misslyckas för att jag var så neggig. Men. De fick ut många fler ägg än de sett blåsor, alla utom ett befruktades, vi fick fyra till frysen och nu sitter jag här i 6:e månaden - resultatet från det femte embryot. Så kan det också gå! Lycka till nu! Ibland sker under!

MDB sa...

Tonci - Tack för uppmuntran! Kram

Anonym - Vad fantastiskt, hoppas att det kan gå lika bra för mig.

Pi sa...

Förstår dina känslor, men med tanke på vad t ex Anonym sa så kan ju vad som helst hända. Håller på att det blir kanonbra det här! Så länge läkarna inte är bekymrade så bör man inte vara det själv. Hehe, lättare sagt än gjort kanske, men försök.

MDB sa...

Pi - Ja, jag försöker att tänka så också. Men hon såg faktiskt lite fundersam ut, beroende på att en äggblåsa var så himla stor och de andra inte så stora. Men det ska väl inte ha så stor betydelse hoppas jag.

avlängtantilldig sa...

Hoppas på att det ska gå bra! Ska hålla tummarna. Kram

Joanna sa...

Nä vad tråkigt. Jag vet precis hur det känns när man hoppas på ett ÄP en viss dag och så bara skjuter de på det hela tiden. Man vill ju ha det gjort NU! Och helst igår.

Men det här kommer att gå jättebra och nu med den höjda dosen kommer äggen att växa till sig ordentligt!

Många kramar!!!