tisdag 23 februari 2010

Sprutdag 6 (spraydag 23) - arg på läkaren

Tycker att det molar mindre idag, men det är nog för att jag inte har känt efter lika noga som jag gjorde igår. Hur som helst flyter det på nu, sprutorna är fortfarande inget jag ser fram emot men det går snabbt och enkelt ändå. Snart är vi framme vid torsdagen och får se hur det artar sig...

I en veckas tid har jag nu ringt till min landstingsläkare, flera gånger varje dag, men ännu inget svar och ingen uppringning trots lämnade meddelande. Nu är det EN MÅNAD sedan hon ringde mig och sa att remissen var klar. Vad är det som tar sån tid? Jag känner mig så maktlös, vad mer kan jag göra än att försöka ligga på? Och det finns inget jag kan göra för att få tillbaka den här tiden vi förlorat i kön. Kön är ju tillräckligt lång som den är, utan att vi ska behöva få ytterligare väntetid. Även om vi kör privat nu så är det inte säkert att vi lyckas, och då vill jag ha den där köpplatsen att falla tillbaka på. Är sååå arg!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Landstinget är ett segt tröskverk, tänk om man hade fått rumstera om där i deras rutiner!

Spännande nu Jenny, snart är det torsdag!

Kramar.

Kix sa...

Jag vet inte vad mer man kan göra än att ringa och tjata. Jag har inbillat mig att om man är ödmjuk så blir man behadlad bättre. Men nu har mina erfarenheter visat att det är inte ödmjukhet man vinner på. Det enda som hjälper är att ringa, maila, tjata, ringa igen och tjata igen. Det känns inte som att varken IVF-kliniker eller landsting är något att lita på.

Så fortsätt att ligga på!! Försök få tag i någon chef. Kan någon annan svara på dina frågor?

Kram Kix

Pi sa...

Det är nog tyvärr bara att ligga i och fortsätta ringa. Ska man få något att hända är det bara man själv som kan fixa det, tyvärr. Det går inte att lita på att sjukvården ska ordna saker åt en - även om det är deras jobb!

Hoppas du får svar snart!

Joanna sa...

Det är bara att konstatera! Läkare är dumma och förvirrade.

Bra att du ringer och orkar att stå på dig!

Snart är det ÄP och då får du annat att tänka på ;)

Tea sa...

Tråkigt att de inte hört av sig men det är nog bara att ringa och fortsätta tjata. Fortsätt kämpa!

MDB sa...

Ni är bra ni, får lite ny motivation till att ligga på. Fick ju faktiskt ett positivt besked idag som jag skrev om i dagens inlägg. Fast jag vet inte om jag tror på det innan jag sett svart på vitt att vi har en köplats.