lördag 20 februari 2010

Sprutdag 3 (spraydag 20)

Här sitter jag hemma på en lördagkväll... Hade tre olika kvällsaktiviteter att välja på, men allt blev så fel så istället blir det hemmakväll. Kan ju vara skönt det med, men inte när man just fått upp peppen för annat.

Dagen har jag tillbringat hos mina föräldrar vilket som vanligt har varit jättetrevligt. Vi har pratat en del om ivf-behandlingen och det kändes roligt att höra att min mamma tyckte att jag var så optimistisk. Dessutom tyckte de båda att jag var såå duktig som kunde ta sprutan på mig själv (med tanke på hur det fick muta mig för att gå till doktorn och ta blodprov när jag var liten). En sak som har varit jobbig i all min egen barnlängtan är att jag vet att mina föräldrar länge längtat efter ett barnbarn. Inte nog med att de fick vänta länge på mig, nu får de vänta igen. Samtidigt har jag på sistone tänkt att kanske finns det någon poäng i att de fick vänta så länge för att få mig, att det faktum att de vet vad jag går igenom gör att de kan vara en sån bra stöttning som de är. Eller så är det bara trist att problemet kan vara ärftligt, men jag försöker välja något positivare synsätt.

5 kommentarer:

Pi sa...

Härligt att dina föräldrar är så positiva! Känner igen mig i känslan att det är jobbigt att inte kunnat ge sina föräldrar barnbarn. NU först tror jag att min mamma har börjat ge upp tanken på att jag ska fixa biologiska barnbarn och att hon nu förlitar sig på min lillebror istället.

M sa...

även om det skulle vara ärftligt, så fick dom ju dig tillslut ;)
Så naturligtvis kommer du oxå få dig din lilla efterlängtade bebis !
Jag hejjar på för fullt !!
Kram M
http://ledsenihemlighet.blogg.se

Tea sa...

Måste ändå vara skönt med föräldrar som upplevt samma längtan.

loba sa...

Vilket härligt samtal ni verkar ha haft. Det måste vara jätteskönt med det stödet.

Har inte hunnit läsa på ett par dagar, men sprutstarten verkade ju gå utomordentligt. Gratulerar :)

Du vet att jag håller en extra tumme för er!

MDB sa...

Pi - Ja, det är inte lätt. Men ni kommer ju att ge dem ett barnbarn i alla fall.

M - Tack för hejjandet och jag får säga detsamma!

Fru Barnlös - Ja, det är faktiskt skönt att de vet vad jag pratar om. Även om de inte har erfarenhet av just ivf (tekniken var ju inte så utvecklad då, annars kanske det hade varit ett alt för dem också) så känner de ju igen all den här längtan och väntan som vi har. Och hur jobbigt det är när alla runt omkring en skaffar barn och frågorna haglar...

Loba - Tack för tummen, du vet att jag håller mina väldigt hårt för er!