fredag 19 februari 2010

Sprutdag 2 (spraydag 19)

Även om sprutan gick bra igår var jag lite nervig idag igen, men det gick hur bra som helst och då tog jag den till och med på toaletten på jobbet. Till alla er som är nerviga för sprutan - det är verkligen ingen fara. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna klara av att spruta mig själv i magen, men det gick ju uppenbarligen finfint.
(Däremot är jag lite nervig för den där Otrivellen, men det är säkert samma sak där - att det egentligen är en barnlek och jag oroar mig i onödan.)

Faktum är att det faktiskt gick bättre idag för det kom inget blod. Jag pratade med min mamma igår och hon sa att hon får oftast ut blod när hon sticker sig lite längre ner på magen, men inget om hon sticker närmare naveln. Så jag följde hennes råd och det verkade funka. :-)

För övrigt har jag de senaste dagarna känt av något som jag tror är en biverkning (inte av puregon redan för jag fick symptomen innan jag började spruta, utan av synarelan), nämligen att jag då och då får hjärtklappning. Den biverkningen fanns inte i bipacksedeln och mina googlingar ger inte något vidare resultat, men finns det kanske någon annan som känner igen detta?

4 kommentarer:

Lilla Knyttet sa...

Som Ovitrelle-veteran kan jag säga att den känns inte alls. Jag var skitnervig innan jag tog den första gången, men sen stack jag och den kändes inte ens. Lite antiklimax liksom. :)

MDB sa...

Skönt att höra. Tror att jag fortfarande är nervig för att det mer en "riktig" spruta...

Åsa sa...

Just ovitrellen är där inga problem med som Lilla knyttet skriver. Jag har också alltid tänkt som så när det gäller den att ok om den är jobbig och känns värre, men är iallafall den sista jag tar! Blir som ett slags avslut och är väldigt skönt psykiskt!
Kram, kram

MDB sa...

Åsa - Vad skönt att du skriver det också. Och jag kommer ju att vara glad när det är dags att ta den för att det betyder ÄP och ett steg närmare ett barn. :-)