lördag 13 mars 2010

Är man inte pressad så blir man det

Som om det inte vore nog med press och stress inblandat i det här försöket, så är jag själv där och petar till lite extra. Det börjar planeras semestrar på jobbet och jag har börjat tänka tanken att om det här lyckas, så skulle vi kunna ta pengarna vi budgeterat för ivf nummer två och resa iväg på en semester istället för att bara vara på lantstället som vi egentligen planerat. En semester där jag skulle gå och klappa mig på magen och få tänka att nästa gång vi reser är vi tre. Det är farligt, jag vet, för på så sätt är det inte bara drömmen om ett barn som går i kras och jag kan inte bygga min sommar på att vi lyckas nu. Vad händer om det inte gör det?

3 kommentarer:

Pi sa...

Ja men det är omöjligt att låta bli att tänka så. Det är väl jättebra att du har hoppet uppe!

Ss sa...

Hej!
Jag hittade precis din blogg och förstår att du är en dag efter mig, dvs du borde vara på ruvardag 10 idag och jag är på dag 11. Känner igen mig i alla dina tankar! Det går inte att planera saker. Jag har också tackat nej till en fest nästa lördag, för då kan livet...tja, det kan ha förändrats drastiskt åt det positiva hållet, eller så är det bara som tidigare, fast mer deppigt! Tror du att du kommer tjuvtesta?? Jag är i valet och kvalet om jag ska göra det idag (fast att jag också ska testa på dag 18, om en vecka). Jag undrar hur stor risk det är att det visar felaktigt positivt. Det vore det värsta förstås. Om det är minus kan man tänka att det ändå var för tidigt.
Hursomhelst, önskar dig lycka till!!!

MDB sa...

Pi - Ja, visst är det bra med hopp, men ibland tänker jag att jag kanske hoppas lite för mycket, om du förstår hur jag menar.

Ss - Som jag förstår är ett plus ett plus, i alla fall efter tio dagar då otrivellen ska ha gått ur kroppen. Som det ser ut för mig nu så känns det tyvärr kört att testa...
Lycka till!