måndag 22 mars 2010

IVF 1 - Symptom

Den här bloggen är ju framför allt för min egen skull, så även om det kanske är trist att läsa om så vill jag skriva en sammanfattning av de symptom jag haft under denna ivf. Bra att ha till hands inför nästa gång kanske. Blir ju lite annorlunda då när jag helt plötsligt har något att jämföra med.

Ser nu att jag bara haft fem symptom, varav jag tror att endast de tre senare var sådana som faktiskt var kopplade till graviditeten och inte det tillförda progesteronet. Har nedan angett vilken ruvardag de dök upp:

svullen mage - i princip hela ruvarperioden
fett hår (och i viss mån hy) - rd 3
klump i halsen med rapningar och lite illamående - rd 11
yrsel och svimningskänsla (har vääldigt lågt blodtryck) - rd 12
oerhörd törst - rd 14

Kan vara värt att nämna att jag inte hade ömma bröst, däremot var det som att det kliade på huden på brösten, minns dock inte vilka dagar det gällde. Plus att jag tyckte att det fyllde ut bh:n lite väl bra för att vara som vanligt...

Update: Haha, jag kommer på mer och mer saker... Kanske blir det mer påfyllning på listan vart efter som.

Inga kommentarer: