lördag 6 mars 2010

Ruvardag 2

Har kollat lite på olika bloggar och sett att både hur ÄP går till och råden efteråt skiljer sig en del åt. Lev som vanligt eller lev som om du vore gravid och undvik sex fram till TD. Vår läkare sa bara att så här tidigt vet ju ingen vanligen om att de är gravida och det är ju det som är skillnaden för er, men låt inte det påverka ert liv i övrigt.

Maken och jag pratade lite om det där och om jag t ex skulle kunna få ta ett glas vin. Jag resonerar som så att det är säkert ingen fara (just som läkaren sa att det är ju ingen som vanligtvis vet att de är gravida i det här läget) , men att jag inte har några problem med att avstå och sa "sen är det ju lite kul också". Just det där sista hade maken inte helt lätt att förstå, kul att avstå? Men för mig är det ju som så att allt som påminner om att jag kanske kanske är gravid känns roligt. I dagsläget är det ju inte så mycket, så det gäller ju att ta tillvara på de tillfällena som ges... :-)

Ikväll ska vi ut och äta på min favoritrestaurang och jag kommer att njuta när jag beställer något annat än vin.

1 kommentar:

Teres sa...

Vi fick direkt direktiv att vi nu kanske är gravid och jag borde därmed avstå från all alkohol, eventuell medecin, samlag och inte träna så hård fysisk ansträning.
Men som du säger. Normalt sätt har man ingen aning att man kanske är gravid. Så jag tror på att leva normalt och ta en dag i sänder.
Kramis, Håller alla tummar och tår