torsdag 18 mars 2010

Ny dag - nytt test

Kunde inte låta bli att testa idag igen. Hade lite svårt att avgöra om strecket var starkare idag, men det var i alla fall inte svagare. Var sjukt nervös när jag doppade stickan och tänkte att "nej idag kommer det inte vara något, det är ju faktiskt för bra för att vara sant att JAG skulle kunna vara gravid", men sen dök det upp igen - det fina fina strecket.
Något som känns positivt var också att det inte dök upp någon morgonblödning. :-)

Gud vad svårt det var igår på jobbet att sitta och jobba på som vanligt, trots att jag just varit med om det bästa som hänt mig. Blev nog en del fånleende framför datorn. Imorrn har vi after-work... Brukar vara roligt, men jag tror att jag faktiskt borde undvika att vara med. Vet inte hur jag ska hantera det här med icke-drickandet ännu. Folk brukar ju tyvärr vara så nyfikna...

6 kommentarer:

Timea sa...

Svag eller inte, men streck två dagar i rad är GRAVIDITET :-))! Stort grattis till dig vännen!!!!

Fialisa sa...

Ja, streck två dagar i rad kan inte vara fel. Vad roligt! Stort grattis!
Så otroligt spännande att ni fixade det på första försöket! Det känns mycket hoppingivande! :)

Kram

Joanna sa...

Ville bara gratulera igen! Vad härligt att få det där strecket om och om igen! =)

Vad sa maken när du berättade?! =)

KRAM

Marre sa...

Visst känns det som att man vill dela med sig av sin lycka till hela världen...jag kännde så iaf...specielt på jobbet hehe=)

Kul att det gick vägen!!!

Kram kram!!!

Hanna sa...

Hihi du är precis som mig! Måste gå tillbaka och titta på bilden av testet samt göra flera tester och sen analysera om det har blivit starkare! Man har ju lite svårt att fatta att man är gravid!!! =o)
Håller tummarna att allt kommer gå bra för dig!! Kram

MDB sa...

Tonci - Det känns bra att höra, är lite nervig just nu.

Fialisa - Kul att helt plötsligt vara en av de som kan inge hopp i andra. Det trodde jag aldrig, med alla de kroppsliga fel som jag och maken har.

Joanna - Maken är väldigt rationell. Han sa typ "va är det sant?!" men också ungefär "vi får se hur det går, det finns ju inga garantier, men det här är ju bra"

Marina - Ja, det känns så finurligt att gå och bära på en liten hemlighet. Framför allt ser jag fram emot att få berätta för mamma och pappa.

Hanna - Ja, det känns så himla ofattbart att det äntligen gick vägen, jag kan fortfarande inte förstå det.

Kram på er allihopa!