tisdag 16 mars 2010

Ruvardag 12 - dröm eller mardröm

I natt har jag inte sovit bra, har vaknat flera gånger och inte kunnat somna om för att tankarna maler runt i skallen. Tänk om vi faktiskt skulle kunna lyckas redan den här gången? Tänk om det ändå skiter sig, nu när jag har fått upp hoppet igen? Sen när jag äntligen lyckades somna om så drömde jag om ett litet spädbarn som jag skulle ta hand om, men bara till låns. Härligt och hemskt på samma gång och svårt att veta om det var en dröm eller en mardröm, ungefär som växlingarna under ruvartiden.

Sen när jag gick på toaletten på morgonen - rosa igen! Inte mycket, men tillräckligt för att paniken skulle dyka upp. En gång är ingen gång liksom, men nu när det är tillbaka... Jag som precis hade börjat få upp hoppet igen.

4 kommentarer:

Joanna sa...

Usch, förstår verkligen precis hur du känner.

Håller tummarna för att du är en av de som blöderlite trots att de är gravida!

STOR STYRKEKRAM

Ss sa...

Jag hoppas och håller tummarna för dig!!! Jag är själv på ruvardag 13 nu. Tjuvtestade ruvardag 11, minus, men hoppas att det bara var för tidigt... Vad bra att du gick på konsert och hade kul, det behöver man!!

Sara sa...

Fy fasen vad jobbigt.. denna förbaskade berg-och-dal-bana är ju sååå krävande.

Jag fortsätter hålla tummarna. It ain't over until the fat lady sings!

Kramar

MDB sa...

Joanna - Ja, tänk om det skulle kunna vara så.

Ss - Håller tummarna för att det var för tidigt. Har förstått att vissa inte får utslag förrän på testdagen (och vissa tom senare).

Sara - Ja, tänk att det kan gå så mycket upp och ner.

Tack för att ni fortsätter håller tummarna, hoppas så att det ska ge resultat!