fredag 19 mars 2010

Vet varken ut eller in

Det är inte kul det här. Känns ju ganska sannolikt att det är ett missfall på gång. Samtidigt är jag ändå på ett sätt glad för att jag tjuvtestade, för nu vet vi att ett embryo kan fästa och jag kan bli gravid.

Ringde kliniken i alla fall. Sköterskan som svarade sa efter beskrivning av de blödningar jag haft att det skulle inte var någon fara alls. Gällande om ett intensivt vätskeintag kunde ge ett svagare testutslag så sa hon att kanske.

Antar att det bara är att vänta och se. Kanske låta bli att testa några dagar, och sedan se om det blivit ett starkare streck eller om det är helt blank där strecket en gång var. Kanske måste jag ta en bloggpaus, tror att det kan vara bra att slippa tänka på saken ett tag.

7 kommentarer:

toksnippa sa...

stor kram!

Tea sa...

Tänker på dig!

IVF-Karusell sa...

Hoppas verkligen att det bara var för lite koncentrerat kiss när du testade - så att det inte är missfall på gång. Men å andra sidan, är det starkt av dig att förbereda dig och även tänka att ni kan bli gravida! ♥

loba sa...

Tänker på dig och hoppas att allt är som det ska vara.
Kram

Pi sa...

Fokusera bara på dig sjäv nu och skit i jobb och blogg. Men, att du skulle kunns sluta tänka på saken...det har jag svårt att tro :-).

Håller alla tummar för att ni ska lyckas på ert första försök, (det är det ju trots allt ganska många som gör).

Anonym sa...

Åh, Jenny, vilken jobbig väntan! Jag kan tänka mig att du helst skulle vilja testa tre gånger om dagen, ända tills strecket blir starkare. Jag håller tummarna för dig, vännen. Varm kram /Tovalisa

Anonym sa...

Håller mina tummar hårt för Er! Hoppas verkligen att allt går bra!

Styrkekram ♥