fredag 5 mars 2010

Ruvardag 1

Jag är fortfarande kvar i gårdagens lyckorus tror jag, bara tanken på att jag nu är ruvare får mig att le stort. (Men fråga mig om en vecka så får vi se vad jag säger då...)

Under hela den här processen har jag tänkt på att det faktiskt är fantastiskt vad läkevetenskapen kan göra, och den känslan är extra förstärkt nu sedan vi fick se vårt fyrcelliga embryo på en monitor innan de stoppade in det. Tänk att något som är så fruktansvärt litet och bara är en ring med fyra bubblor i faktiskt kan bli ett helt barn. Tyvärr följde inte kameran med in i operationsrummet, så det blev inget foto, trots att jag hade den ambitionen inspirerad av IVF-karusell. Däremot så fick jag i alla fall en bild på mig och maken. Hoppas att kunna visa det i framtiden och kunna säga "här är mamma och pappa så glada för då hade vi precis fått tillbaka dig". :-)

6 kommentarer:

Timea sa...

Stort grattis till dig!!!!

Norrdalen sa...

Det är ju så häftigt o se sina ägg, inte alla som får det :)

Hoppas ruvningen går bra ♥

IVF karusell sa...

Hihi, IVF karusell ovan, från min andra blogg :D

SmultronEtt sa...

Jag fick inte se ägget... bara slangen och provröret. =P

MDB sa...

IVF-Karusell och SmultronEtt - Ja, jag förstår nu att det inte är så vanligt att få se embryot. Jag är i alla fall jätteglad för att vi fick det, även om det inte blev något kort.

Tonci - Tack så mycket!

Miss S sa...

Stort grattis till ruvarstatus! :-) Njut av den här tiden och försök tänka på lite annat! Vet att det är svårt, men värt ett försök. Håller mina tummar stenhårt!
Kram