tisdag 9 mars 2010

Ruvardag 5 - symptomtankar

Knepigt det här med eventuella symptom, å ena sidan behöver man inte känna någonting, å andra sidan kan det vara så att om man känner något så kan det lika gärna vara en biverkning av progesteronet jag stoppar i mig. Skulle vara så skönt att känna något och helt säkert veta att det var just ett graviditetssymptom.

Däremot börjar jag så smått känna av förkylningssymptom, vilket gör mig en smula nervös. Är det väldigt illa för en ev graviditet att bli förkyld just nu? Dvs att embryot kan stötas bort om immunförsvaret börja jobba mot förkylningen?

2 kommentarer:

SmultronEtt sa...

Jag blev dunderförkyld på RD 3 så jag undrar precis samma sak som du...

Kram!

MDB sa...

Har försökt att söka runt lite på nätet ang denna fråga och hittade nu info på flera ställen som säger att en förkylning inte spelar någon roll för embryot.
T ex på http://www.villhabarn.com/fragado6.html
se fråga 14.