fredag 19 mars 2010

Svagare...

Idag tog jag ett nytt test och hoppades på ett starkare resultat än föregående dagar. Men det var svagare... Blir så himla ledsen, tänk om vi ska förlora det vi längtat så hett efter.

MEN, jag har ett litet halmstrå som jag griper efter: Igår dök det nämligen upp ett nytt graviditetssymptom - en extremt törst. Jag dricker HELA tiden och känner ändå ett behova av att dricka mer. När jag vaknade imorse kändes det som att jag höll på att sprängas samtidigt som munnen kändes som efter en utekväll med vin utan varannan vatten. När jag kissade i min lilla kopp på var också kisset ovanligt ljust. Min fråga är nu om ni tror att detta kan påverka testet? Man testar ju gärna på morgonen efter som urinen ska vara mer koncentrerad då, och det sägs ju att testar man på dagen så ska man minska på vätskeintaget innan man tar provet. Kanske kan det då påverka att jag satte i mig över en liter vatten precis innan jag gick och lade mig (och sa till mannen tio minuter senare "jag är törstig...").

Kan nämnas att det inte dök upp några blodspår nu på morgonen, trots att jag faktiskt gjorde nummer två till och med. Känns ju ändå positivt.

5 kommentarer:

toksnippa sa...

Tack söta!

Åh.... jag hoppas verkligen det är så att du spär på så mycket med vattnet du dricker. Försök inte drick så mycket till natten och gör nytt test med morgonurin.

Håller tummarna för dig!!

Maja Gräddnos sa...

Du...
Jag har ju varit igenom några misslyckanden innan vi fick våra barn och kommer inte att sitta och ge dig halmstrån som inte kommer att förändra slutresultatet.

Jättekram till dig. Jättejättejättekram.

Detta kan gå vägen. Men det är ett ganska dåligt tecken att inte graviditetstestet blir starkare. Hcg-nivån ska öka jättemycket från dag till dag och det borde visa sig på testet. Att du druckit en liter vatten innan du gick och la dig torde inte spela någon roll.
Så jävla trist är det tyvärr.

Det betyder inte att jag inte håller tummarna för dig, för det gör jag. Stenhårt. Och jag önskar, önskar att du slipper gå igenom ett missfall utanpå allt annat.

En av anledningarna att klinikerna inte vill att man ska tjuvtesta är att man ska slippa "vara medveten om" tidiga missfall. Slippa helvetesdagar av den typen som du går igenom nu. Samtidigt är ju ett missfall, som jag sett det, ett fall framåt. Då vet man i alla fall att det fäste och att man kan bli gravid.

Tänker på dig och hoppas. Hoppas, hoppas, hoppas.

Joanna sa...

Hoppas jättemycket för er skull och tänker på dig!

STOR KRAM

Åsa sa...

Jag tror fortfarande! Tummarna hålls för fullt, klart du är gravid!
Stora kramar

Teres sa...

Jag håller allt jag har för er. Tummar tår ben och armar.
Köp ett riktigt test med texten gravid eller inte gravid, är inte det det bästa? Den ska ju känna upp till fyra dagar innan beräknad mens. Och med veckoindikator kan du oxå se hur långt du gått och därefter ta ett till en vecka senare och se om du ökat på en vecka då är ju allt som det ska.
Nojjiga jag ger tips, vet inte om dom är bra eller inte. Men jag hoppas verkligen att det ska gå vägen för er. Stor kram