lördag 27 mars 2010

Livet

Livet mellan de här två försöken och väntan på nästa gång känns helt annorlunda än när vi väntade på att få komma igång med första ivf:n. Visst känns det lite segt att vänta, men förra gången var det verkligen väntan med stort v. Nu försöker jag leva också, fokusera på andra saker som inte har med barn och graviditet att göra utan roliga saker för min egen skull. Visst finns det en liten oro för hur det ska gå nästa gång, men jag försöker att tänka att jag kan inte påverka hur det går så det är lika bra att låta bli att tänka på det just nu. Svårt, men det går ändå hyfsat bra. En effekt av det här är att jag inte är lika aktiv på nätet. Förut kunde jag känna att jag måste kolla allas bloggar varje kväll och helst skriva något själv också. Nu njuter jag nästan lite av att bara låta datorn stå och myser i soffan med maken istället.

För övrigt har jag nu tagit ett nytt test, det sista för den här vändan. Det blev, som väntat efter monsterblödningen, ett helt tydligt minus. Jag ville dock dubbelkolla inför det som ska intagas ikväll - ost och vin! Får jag inte vara gravid så måste jag ju få någon form av kompensation...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej min vän!
Ost & vin låter toppen,det behöver du! Se till dina nära o kära o livet du har runt omkring dig o försök att göra roliga saker o fokusera på annat...
Jag är i precis samma situation, hopp/förtvivlan rädsla/gråt/skratt..
Nu ger vi oss på nästa försök o hoppas att det ska gå vägen :)
Vi hoppas få tillbaka vårat lilla i frysen om ca två veckor,sen är det eran tur!

Nu laddar vi om batterierna vännen!
Kramar/Emma

MDB sa...

Emma - Vad roligt att höra att ni kör igen om två veckor. Hoppas verkligen att det lyckas. Kram.

Miss S sa...

Jag känner igen mig i det du skriver. Är också mer avslappnad, och har tappat det där starka behovet både av att blogga, kolla andras bloggar och vara aktiv på Familjelivs forum. Det har verkligen lugnat ner sig. Men jag känner samtidigt lite dåligt samvete för att jag inte riktigt hänger med i andras bloggar längre...