tisdag 2 mars 2010

Nu är det gjort!

Så, nu har jag blivit plockad på ägg också. Ännu en upplevelse. Det gick faktiskt hur bra som helst, jag kände verkligen INGENTING. Jag såg ju den där stora sprutan som låg på bordet när jag kom in, men jag märkte aldrig ens när läkaren stack, och av äggutsugningen så kände jag ju att de var där och petade, men ingen smärta. Sköterskan frågade lite snällt om jag behövde mer smärtlindring, men det behövdes verkligen inte. Efteråt sa de att jag kunde ligga och sova lite, men jag var så pigg och exalterad så det gick inte alls. Maken sa dock att jag var en smula simmig på ögonen, så lite vila blev det i alla fall, och sedan fika.

Överlag är jag jättelättad. Alla var hur gulliga som helst, och allt gick rätt snabbt så jag behövde aldrig ligga och vänta och känna oron stiga. Efteråt visade den snälla labb-tjejen några av äggen på en skärm uppe vid taket. Såg ut som små grå prickar. Hoppas så att vi kan få komma tillbaka på torsdag och se ett litet embryo där istället.

Och resultatet? Läkaren kunde hitta sex äggblåsor (mot fem och sju tidigare...) och av dem blev det fem stycken ägg. Det är ett bra resultat har jag förstått, men jag är såklart lite nervig för nu ska ju äggen bli befruktade och dela sig fint också.

Tack för alla tummar ni har hållit! Ni får gärna behålla dem tills på torsdag så att det blir en insättning också. Kram till er alla!

1 kommentar:

Timea sa...

Vad skönt att höra att allt gick bra med ÄP! Jag fortsätter hålla tummarna till torsdag att du får ett fint embryo tillbaka!
Kram