onsdag 17 mars 2010

Ruvardag 13 - hur starkt ska strecket vara?

Jag hade egentligen bestämt mig för att tidigast få tjuvtesta dag 14, men sen när jag var på toaletten och det var färgat IGEN, så kände jag att nej, nu får det vara nog. Kanske behöver jag se det saknade strecket på ett test för att förstå att det är mensen som är på gång och ge upp det fåfänga försöket att hoppas.

MEN när jag testade så var det inte helt tomt där det brukar vara det, jag kunde se strecket! Det är ju sjuuukt svagt, men de gånger jag testat tidigare (vilket har blivit både en och två gånger när mensen varit bara en dag sen, eller jag känt mig lite "konstig") så har det verkligen varit toktomt på den där platsen.

Vad tror ni, kan ett så här svagt streck betyda gravid och bara att jag testat väldigt tidigt (dvs 5 dagar innan testdag)? Jag hoppas så att det svaga inte betyder att de där blödningarna tänker ta över.


Efter jobbet idag kan ni gissa om det är jag som köper ett sånt där supertest som utlovar testmöjlighet upp till sju dagar innan BIM, eller ett sånt där med text så att man slipper analysera...

19 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser väldigt gravidigt ut om du frågar mig (tjuvtestade på ruvardag 14 och då såg det exakt ut sådär. Köp ett digitalt test om du är osäker!) /Från en som just gått in i vecka 19 :-)

avlängtantilldig sa...

Du är ju gravid!! :-) Kram

Maja Gräddnos sa...

Du är gravid, grattis till det.
Men samtidigt är det så att ett svagt streck (och det färgade) kan innebära att det är ett tidigt mf på gång. Ruvardag 13 är trots allt inte så supertidigt.


Hoppas innerligt att strecket blir starkare.

Stor kram!
Maja

Emelie sa...

Det där är starkare än mitt test som jag tog och fick positivt =)

jag blödde ju runt den tiden jag skulle ha mens, inte mycket men lite plus att vi var nära att ha sex en gång, men jag ångrade mig nästan direkt så det blev inget utdraget precis och det räckte för att jag skulle blöda igen, slemhinnorna är ju rätt sköra :)
kanske crinonen är en liten bov i dramat?

Jag fortsätter hålla tummarna tills de blir lila!

Miss S sa...

Wow! Ett streck är ett streck, och du är gravid! Häftigt! Ser fram emot det digitala testet! :-) Håller tummarna för fortsatt graviditet!
Kram

Joanna sa...

Du ÄR gravid tjejen!!!! WOW!
STORT GRATTIS =) =)

Vilken fantastisk nyhet!

KRAM

Barnarlivet sa...

Du är ju gravid! GRATTIS:)

Drömmen sa...

Grattis!!! :)

Sara sa...

Det där är definitivt ett plus. Grattis!

Jag håller tummarna för att allt går fortsatt bra och att blödningarna avtar!

Kramar

loba sa...

Grattis, du är gravid!
Kram

Pi sa...

GRATTIS! Så fantastiskt!

Hanna sa...

Du är absolut gravid! Det är det där testet jag har använt när jag har skrivit "billigt test" och mitt var svagare än så i helgen! Men igår kväll väldigt starkt!
GRATTIS!!!

Åsa sa...

Är överens med ovanstående talare, kan ju inte vara något annat än ett positivt besked! Jättestort grattis! Så härligt!
Kram, kram

pärla sa...

Det där blir nog starkare med tiden! GRATTIS!!!!

Tea sa...

GRATTIS! underbart!

Sussi sa...

Det där är definitivt positivt! Som du säger, annars är det helt blankt. Tro mig =) Grattis!

Lilla Knyttet sa...

Åh vad roligt!! Grattis!
Nu hoppas jag följa dig inom kort. :)

teres sa...

2 streck är alltid två streck =)
WIIII GRATTIS!

Mamma Vilja sa...

Grattis! Du ÄR gravid.