tisdag 30 mars 2010

Läkarbesök och datorproblem

I helgen krisade datorn, rätt väntat för en bärbar variant med sex år på nacken. Har varit på gång att köpa en ny rätt länge, men pga våra ivf-utgifter har jag velat hålla i pengarna istället. Dock fick jag bidrag till datorköpet när jag fyllde år, så det är väl egentligen bara att ta tag i det. Men det är svårt när jag egentligen ser vårt sparkonto som "bebispengar". Tills vidare har vi (läs maken, jag har tyvärr inte tålamodet för att klara av datorproblem) styrt upp de viktigaste funktionerna, men en sak som tyvärr inte kunde styras upp var min webbläsare så tills vidare kan jag inte läsa vissa bloggar och inte kommentera på någon blogg utom min egen. Vilket känns himla trist för det är många bloggar jag följer som går igenom stora saker just nu, både positiva och negativa. Jag tänker på er i alla fall.

Var på läkarbesök igår för att få recept utskrivna, måste säga att det känns lite gammalt att behöva åka dit för att få recepten på papper. Fick dock en liten läkemedelsgenomgång av hur det funkar med menopuren vilket ju kändes bra, men jag ska ändå dit igen för att ta första sprutan, så egentligen hade det ju kunnas tas då. Hade hoppats att det skulle vara mindre besök nu vid andra omgången för jag känner att min gräns för att säga "jag ska till läkaren...igen" egentligen redan är nådd på jobbet. Nån som har något förslag på lämpliga nödlögner?

Tack för era kommentarer om menopuren för övrigt, känns faktiskt lite lättare nu även om jag bävar för allt fixande och trixande, jag ska börja på 300 enheter så det blir fyra ampuller. Hoppas att det går snabbt att få in vanan.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag kom till samma punkt att det var svårt och jobbigt att hitta på mer lögner så jag valde till slut att berätta. Men det jag använde mig av en längre tid innan var endometrios att den börjat strula och var tvungen att gå igenom ett antal undersökningar för den. Men gissar att det är det du använt dig av redan...
Lycka till.
Stora kramar

MDB sa...

Åsa - Ja, det är det jag redan har dragit tusen gånger känns det som. Har övervägt flera gånger att berätta, men det är svårt. Särskilt med den stora omorganisation som min arbetsplats genomgår just nu.