torsdag 11 mars 2010

Ruvardag 7 - när tjuvtesta?

Tänk att nu är det en vecka sen vi fick vårt lilla embryo insatt, hoppas att det mår bra därinne fortfarande. Måste dock säga att veckan har gått väääldigt långsamt, trots att jag har haft en hel del inplanerat. Nästa vecka lär väl gå ännu långsammare...

Funderar redan nu på när det skulle kunna vara ok att tjuvtesta. Har egentligen testdag på RD 18, men vet redan att jag kommer att testa minst en dag innan. Eftersom vi egentligen har testdag på en måndag så vet jag att jag kommer att vilja testa på helgen. Oavsett hur det går skulle det ju vara skönt att få en ledig dag att smälta resultatet på, istället för att vara tvungen att hasta iväg till jobbet.

Frågan är dock om jag ens kommer att klara att hålla ut tills dess, även om jag tjuvtestar en eller två dagar tidigare så är det ändå nio-tio dagar kvar. Jag vet ju att det kan bli ett felaktigt minus om jag testar för tidigt, men chansen att det faktiskt blir ett plus som kan få den värsta oron att släppa känns väldigt lockande. Som jag har förstått det ska det bara vara risk att få ett felaktigt plus upp till tio dagar efter otrivellen, och det datumet är ju redan passerat. Oavsett så kommer jag inte att testa innan dag 10, men sen kan det nog bli svårt att låta bli...får se hur många dagar jag klarar.

2 kommentarer:

pärla sa...

Vi hade testdag 14 dagar efter insättning, helt enligt klinikens policy, så varför vänta till dag 18... ;)

MDB sa...

Tycker det där är intressant, beror TD på kliniken eller på ens egen cykel? Jag har hyfsat lång cykel (längre än 28 dagar) och har trott att det är därför jag fått sen testdag, men det kanske mer beror på vilken klinik man anlitar.