onsdag 3 mars 2010

Två ägg

Gissa om jag hängde på låset nu kl 13? Och gissa om tiden mellan 12 och 13 segade sig fram?

Svaret var att av de fem ägg vi fått ut var det tre som man kunde befrukta med ICSI. Av de tre var det två som verkligen hade befruktats och sköterskan i telefonen sa att det såg fint ut. Vad som helst kan ju hända, men jag frågade ändå om de trodde att vi skulle kunna komma imorgon och hon sa ja, men tillade ändå att vi får hålla tummarna.

Tyvärr måste jag säga att jag inte riktigt är lugnad. Två ägg... Hoppas hoppas att de utvecklar sig fint så jag kan bli ruvare imorgon.

6 kommentarer:

M sa...

Oh shit va spännande !!
Jag tror ändå att det blir jättebra, du får säkert det ena & det andra till frysen ;)
Jätteglad för er skull att det blev befruktning i alla fall.... man vill ju inte falla på mållinjen innan man blir ruvare i alla fall.
Klart du får ditt embryp tillbaka imorgon ;)
GRATTIS!!
Kram M
http://ledsenihemlighet.blogg.se

IVF karusell sa...

Två ägg är ju toppen! Håller alla tummar att det går bra imorgon!
Vi hade fyra befruktade ägg, varav ett nu är i ägg-himlen, ett är i foster-himlen, en blev Maja och en är i frysen.

Så du ska se att det blir ett ägg in i dig och det andra till frysen! ♥
Kram!

Pi sa...

Guldägg det här, det håller vi tummarna på!

MDB sa...

Tack för att ni håller tummarna och tror på oss, på något sätt känns det som att det är större chans då. Kram.

Tea sa...

Spännande! Hoppas hoppas!

MDB sa...

Fru barnlös - Tack för att du hoppas å våra vägnar. Kram.