söndag 14 mars 2010

Ruvardag 10 - är det kört?

Idag möttes jag av den syn ingen ruvare vill göra - det var rosa på toalettpappret. Jag använder ju dessutom crinonegel med en applikator och när jag tog ut den så var den röd, inte rosa, utan klart röd. Det känns ju verkligen som att det är kört nu, även om jag har försökt att gripa efter halmstrån genom att googla på solskenshistorier om folk som varit gravida trots blödning. Bland annat hittade jag lite info om saken här. Det skrivs ju dock att detta är ovanligt, och kanske gör jag mig själv en björntjänst genom att fortsätta att hoppas istället för att bara lägga ner och ställa in mig på backup-planen.

5 kommentarer:

Tea sa...

Håller tummarna för dig!

tess sa...

hejje..jag fick nidblödning ruvardag 9...så d behöver itne vara kört....

håller tummisarna! kraamis

Anonym sa...

Sänder en styrkekram till dig och håller tummarna för Er!

M sa...

Det får bara inte vara kört för er oxå... Då är det riktigt dåligt ivf flyt....
kom att tänka på att du har endometrios.. Får du nåt läkemedel eller hur visar det sig hos dig, anledningen till att jag undrar är ju för att under mitt äggplock sa läkarn plötsligt att jag hade en endometrios cysta ?? Jag vet ju knappt vad detta är, va första gången jag hörde detta! Vore kul att höra lite om vad läkarna sagt till dig om detta!
Jag håller mina tummar här och hoppas så att du får köra på hela vägen !!
Kram M
http://ledsenihemlighet.blogg.se

MDB sa...

Fru Barnlös och S - Tack för att ni hoppas på oss!

Tess - Det låter ju positivt, men jag vet inte om jag vågar hoppas...

M - Min endometrios visar sig så att jag får cystor som växer så fort jag inte går på p-piller. Det var pga detta vi fick avbryta våra egen försök trots att vi inte var uppe i ett år än. P-piller har dock funkar bra som "medicin" för att hålla cystorna nere, men det går ju inte ihop med att vilja bli gravid... Läkarna har dock inte sagt något om att det här minskar våra chanser, även om det såklart inte är bra. Vanligt när man har endometrios är man får köra långa perioden, dvs med sprayen, för att det kan ha bra effekt att trycka ner sjukdomen.
Säg till om det är något mer du vill veta, jag har ju haft det här ett tag även om jag inte kan allt. I sådana fall kan du ju maila till mig på minadrommarsbarn @ gmail . com
Kram.