måndag 15 mars 2010

Ruvardag 11 - jag hänger kvar

Känns positivt bara att få skriva ruvardag 11, igår kändes det inte riktigt som att det skulle bli någon sådan. Men det har varit många nervösa stunder på toaletten idag, dock utan anledning. Inget rött eller rosa inget brunt heller! :-) Nu är oron dock väckt (i en annan fas än tidigare) så jag försöker att inte hoppas för mycket. Men lite hoppas jag såklart...

En annan positiv sak var att jag var på konsert igår! Kände mig ärligt talat inte på humör, men det var ju bestämt sen länge så jag ryckte upp mig och slöt upp med vännerna. Det var så roligt! Skönt att komma ut och tänka lite på annat (även om tankarna gick dit då och då). En sak som var lite jobbig under kvällen var att en av vännerna beställde en alkoholfri öl vilket så klart väckte en del idéer hos mig. Jag vill ju helst inte ha några fler graviditetsbesked innan vi får komma med vårt. Men man behöver inte alltid vilja dricka alkohol, det är jag själv ett bevis på.

Om man ska analysera kroppen lite mer kan jag berätta att jag de senaste dagarna har haft som en klump i halsen, har känts som att det kunnat ligga lite lätt illamående under klumpen, men idag har det visat sig att klumpen har bestått av rapar. Verkligen intressant med allt det här som kroppen gör.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Jag håller tummarna så att de är alldeles blålila!
Jag fick en pytterosa blödning när jag hade min BIM och rapade konstant från några dagar innan BIM till någon vecka efter, plus att jag dregglade massvis.

tess sa...

åh vad jag hejjar på dig,,, rapningarna e ett rba tecken..de hade jag som ett av de första gravtecknena ! =)=) kram o massa lyckosparkar!!!

loba sa...

:D

Låter lovande, det där!

MDB sa...

Åh, vad jag hoppas att ni har rätt!