torsdag 4 mars 2010

Ruvare!!!

Tänka sig - jag blev ruvare! Världens bästa födelsedagspresent.

Kan avslöja att jag inte klarade av att hålla mig - vid halv tolv ringde jag kliniken och fick då besked om att det såg bra ut. CvL är verkligen toppen med sina långa telefontider och det är aldrig kö, så det känns helt ok att ringa och vara orolig. Massagen var dock toppen för att hålla tankarna på annat håll, och skönt var det också. :-)

Dessutom: M - du hade rätt - Det andra embryot var tillräckligt bra för frysen! Vilken bonus, jag har varit så fokuserad på bara att få tillbaka ett fint embryo så det här känns nästan som en lottovinst. Ska jag tänka hoppfullt så blir det ett syskon i framtiden, men det känns också skönt att ha om det inte skulle gå vägen den här gången.

Nu väntar bara testet om 18 dagar...

12 kommentarer:

Teres sa...

ÅÅÅÅhhhhh vad glad jag blir =)
Håller nu alla min kroppsdelar att det ska gå vägen. Men det känns som självklart nu! =)
Nu är det vår tur till bebban!

M sa...

Jaaaaaaaa!!!
Grattis till ett strålande resultat ;)
Åh har kikat in nervöst här säkert 500 gånger idag :)
Så himla glad för din skull att du fick bli ruvare du oxå - och speciellt på din födelsedag, det kan ju bara betyda att det går vägen !!
Stort Stort Grattis, ska verkligen bli spännande att se hur det går nu !! Vi har ju trots allt kämpat ihop sen vi båda började blogga! Så nu vore det ju inte mer än rätt att vi båda får plussa ihop oxå !!
Kram M
http://ledsenihemlighet.blogg.se

MDB sa...

Teres - Tack för kroppshållningen. Du har så rätt, nu är det vår tur! Kram!

M - Ja, tänk att det blev så att vi ruvar med en veckas mellanrum, nu ska vi göra detsamma med plussen! Kram!

SmultronEtt sa...

Hipp Hipp Hurraaaa!!
Grattis på födelsedagen!!
Och grattis till ruvningen!! :D

MDB sa...

SmultronEtt - Tack för dubbelgrattis, kram!

Sara sa...

GRATTIS fröken ruvare!! Och gott att få ett ägg till frysen också!

Ruva lugnt nu!
Kram

loba sa...

Hurra!

IVF-Karusell sa...

GRATTIS till två prima ägg! Härligt! Nu är det bara den där väntan kvar, men det går fortare än man tror!

kram ♥

MDB sa...

Sara, Loba och IVF-Karusell - Tack för era grattis! Kram på er!

avlängtantilldig sa...

Åh så bra, grattis :) kram

pärla sa...

Grattis, grattis och heja, heja!!! Hoppas att det ska bli ett litet barn därinne! Kram!

MDB sa...

Avlängtantilldig och pärla - Tack så mycket, nu är det bara att hålla tummarna för ett plus.