tisdag 16 mars 2010

Berg- och dalbana

Senaste status på kroppsfronten: Har dykt upp rosa då och då under dagen, men väldigt lite och inte varje gång jag varit på toaletten (vilket har varit en hel del gånger kan jag berätta). Klumpen i halsen är kvar, men inte lika tydlig och jag rapar mindre. Försöker att tänka att så länge jag faktiskt inte har fått riktig mens så är det inte kört, men det är inte så lätt alla gånger.

Berg- och dalbanan de senaste dagarna har fått mig att resonera lite mer kring tjuvtestandet. Först kände jag att nej, jag vill nog ändå vänta, men sedan kände jag att om det finns en liten chans att stilla min oro så kanske det är dumt att inte ta den. Nu tänker jag att jag ska försöka ta en dag i taget.

2 kommentarer:

Ss sa...

Låter klokt att "ta en dag i taget". Jag kunde inte stå emot att tjuvtesta igen idag som är ruvardag 13, negativt. Det kändes som att hoppet minskade, men det finns ju faktiskt en anledning till testdag, så jag hoppas att de individuella skillnaderna är väldigt stora! Man kan verkligen bli snurrig när man läser alla inlägg på forum och bloggar. Även om det finns "tendenser" hur det "brukar vara", så verkar det ändå variera väldigt mycket, t ex när mensen kommmer, när testen visar positivt o.s.v.

Jag hoppas så att det ska gå bra för dig!!

MDB sa...

Ss - Hoppas att det bara var för tidigt för testet. Som du säger så finns det ju en del individuella skillnader, har läst om vissa som testat positivt redan på dag 9 och andra som fått vänta till dag 25. Tack för att du hoppas på oss, håller tummarna för att det ska bli ett positivt test för dig!